Fenci Le Axelsen background

FENCI LE AXELSEN

CASE

Fenci Le Axelsen workshop

INTRODUKTION

Fenci Le Axelsen har et godt øje for den gode vinkel, når det kommer til fotografi, branding, markedsføring og podcasting. Hun står overfor to kæmpe store spørgsmål: skal hun kaste sig ud i tilværelsen som selvstændig? Hvilken service skal hun fokusere på? 

Virksomheden er ikke registreret endnu, men Fenci er i gang med podcasten ‘Gå Med Det’,, hvor gæster inviteres ud på en gåtur mens de interviewes af Fenci eller hendes business partner.

Denne case fandt sted kort før ‘Gå Med Det’ blev realiseret og før Fenci havde valgt hvad der skulle ske for fremtiden. Vi hjalp med at finde retning. 

Følg Spotify-linket på billedet for at lytte til podcasten 'Gå Med Det'.

RESULTATER

I denne case brugte vi vores Kerneværdi Workshop, der guidede og hjalp Fenci med at vælge sin retning som spirende iværksætter. Resultatet blev indsigt i egne kerneværdier og en konkret  Value Proposition Statement:

“Inspireret af viden drives jeg af den kreative proces, for at skabe værdi for dig”

Efter workshoppen forfinede hun sin Value Proposition Statement til:

 

“Få mere tid til at arbejde på din virksomhed uden at stresse over kommunikationen til dine kunder. Jeg hjælper dig med at sikre troværdighed og top of mind, så du har mere tid til at fokusere på din iværksætterrejse/forretning.”

Hendes Value Proposition Statement er udviklet ud fra kerneværdierne: Kreativitet, Ærlighed og Videnlysten, som hun fandt frem til i løbet af workshoppen.

I dag arbejder Fenci ud fra mindsettet: “At hjælpe små selvstændige med starten af iværksætter rejsen gennem troværdig kommunikation.

Fenci.jpg

"Synes det var indsigtsfuldt at deltage i jeres workshop. Jeres facilitering med så meget brugerinddragelse gjorde det nemmere at sætte ord på mine kerneværdier. Det er nemlig super svært at gøre ved ‘bare’ at tænke, uden også at ‘opfordre’ tankerne.

 

Det var fedt, at jeres facilitering var delt op, men alligevel blev opsummeret i sidste ende. Så kunne jeg nemmere se det hele fra et højere perspektiv, efter at være fokuseret på de enkelte elementer.

 

Er klart blevet mere bevidst om mine kerneværdier siden workshoppen. Det har hjulpet mig til at blive tydeligere i min kommunikation. Især når jeg netværker"

Fenci Le Axelsen

Medstifter og producer

Freelancer/Gå Med Det

UDDYBNING AF CASEN

VÆRDI FOR FENCI

Inden man springer ud som selvstændig eller freelancer er det et perfekt tidspunkt at få styr på sine kerneværdier, passion og kompetencer. Men det er svært at gøre alene.

Netop derfor så Fenci stor værdi i en Kerneværdi Workshop med Hoffensetz & Halvorsen, hvor vi dykkede ned i hendes kerneværdier, og hvordan de skulle hjælpe med at forme hendes fremtidige virksomhed. Værdien lå særligt i at få hjælp udefra og et nyt perspektiv på, om hun overhovedet skulle tage springet som selvstændig.

Derfor indgik Fenci i samarbejde med os om en Kerneværdi Workshop.  

KERNEVÆRDI WORKSHOP

Vores erfaring fra Nordkjær betød, at vi hurtigt kunne hjælpe Fenci. Forløbet bestod af:

1. Kerneværdier findes - I en faciliteret proces udvalgte Fenci tre kerneværdier ud af 24 mulige i vores ‘Kerneværdi kortspil’

2. Kreativ tænkning - Ud fra billedkort med tilfældige objekter, beskrev Fenci, hvordan hun forestillede sig sin fremtidige virksomhed.

3. Kerneværdier uddybes - Gennem brainstorming tildelte Fenci 22 egenskaber til sine kerneværdier og udvalgte bagefter de syv vigtigste for hende.

4. Why-How-What undersøges - Med kerneværdierne og de syv vigtigste egenskaber i baghovedet kunne vi definere Fencis Why-How-What samt en Value Proposition Statement.

På 1 time og 45 minutter, fik vi definerede Fenci tre kerneværdier: Kreativitet, Ærlighed og Videlysten. Bagefter brugte hun Why-How-What til at udvikle det klokkeklare Value Proposition Statement, som står i toppen af siden.

Fenci Le Axelsen Workshop2

FREMTID

For Fenci var der nok at kaste sig over: valg af retning for fremtiden som selvstændig eller som lønarbejder og om hun skulle fokusere på  podcast eller på video. Med hendes nyfundne kerneværdier og hendes Value Proposition Statement havde hun nu redskaberne til at træffe de valg, som føltes rigtige for hende. 

Blandt andet kan hun tænke sine kerneværdierne ind hver gang hun står ved en skillevej. Stemmer hendes kerneværdier overens med et nyt projekt, kunde, opgave eller samarbejdspartner. Og hvordan hænger det sammen med hendes Value Proposition Statement?  Workshoppen fungerede som udgangspunkt og inspiration til mange fremtidige valg. 

God arbejdslyst, Fenci. Vi glæder os til at følge din rejse som iværksætter!

VIDERE LÆSNING

Hvad tror du, der giver væksten et forspring i din virksomhed?
Kontakt os og hør hvad vi kan gøre for jer. 
Fn_verdensmål_8.gif

FØLG OS

KONTAKT

© 2019 af Hoffensetz & Halvorsen. CVR: 40392025